Workshop i att arbeta med handläggning av besluts- och beredningsärenden

24 oktober 2019

Planeringsenheten anordnar en utbildning/workshop i två delar som riktar sig till dig som arbetar med handläggning av besluts- och beredningsärenden inom Universitetsförvaltningen.

Workshopparna kommer behandla rollen som mötessekreterare, handläggare och föredragande, samt skillnaden mellan protokoll och minnesanteckningar. Du kommer även få lära dig om den övergripande strukturen och organisationen av universitetsgemensamma styrdokument (regelverksdokument).

Läs mer och anmäl dig till

Workshop 1 - ärendehandläggning (40 platser)
14 november kl 9.00-10.30, UB337, Samhällsvetarhuset. 

Workshop 2 - mötesadministration och regelverk (54 platser)
5 december, kl 9.00-10.30, Triple Helix, Universitetsledningshuset.

Skicka gärna in frågor inför träffarna till carl.larsson@umu.se. Carl behöver dina frågor senast en vecka innan respektive träff, för att kunna förbereda svar på dem. 

Redaktör: Anja Axelsson

Logga in för att kommentera och läsa kommentarer.