Fyllnadsval till Fakultetsnämnden – dags att rösta

2 december 2019

Valberedningens uppdrag är slutfört och här presenteras dess förslag. V 49 skickas valinstruktioner, lista valbara kandidater och valsedlar till röstberättigade inom fakulteten. Rösta med post senast 16/12 och personligen 18/12.

Valberedningens förslag på två gruppsuppleanter till de vetenskapligt kompetenta lärarna i FN är universitetslektor Andre Nyberg, Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering, och professor Margareta Molin Thorén, Institutionen för odontologi.

Under v 49 skickas valinstruktioner, lista över valbara kandidater, valsedlar samt val- och ytterkuvert till de röstberättigade via internpost, eller med vanlig postgång för lärare med annan stationeringsort än Umeå.

Sista dag att poströsta är 16/12 och sista dag att rösta personligen på Kansliet för medicin är 18/12 kl. 13.00-16.45. Rösträkningen sker kl. 17.00 i Professorn, Förvaltningshuset. 19/12 publiceras valresultatet i Aurora samt mailas till kollegiet. Suppleanterna tillträder 1 januari 2020.

Läs mer om valprocessen

Redaktör: Lena Åminne