Så här får du hjälp med pressfrågor

5 december 2019

Det har kommit frågor om på vilket sätt institutioner och enheter kan få hjälp med pressfrågor. Förutom att din fakultetskommunikatör är behjälplig så kan du precis som tidigare både ringa och maila till universitets presstjänst.

Det är samma kontaktvägar till Kommunikationsenheten som vanligt när det gäller pressfrågor, men det är numera inte knutet till en enda person. Pressnumret 090-786 50 89 fungerar precis som tidigare, och press@umu.se fungerar också som kontaktväg precis som tidigare. Fortsätt ringa och skicka frågor dit och det kommer vara någon på Kommunikationsenheten som svarar.

För att säkerställa bra kvalitet och servicenivå jobbar Gunilla Stendahl, kommunikationschef och Kommunikationsenheten med att utveckla enhetens interna arbetssätt för att minska sårbarheten.

– I dag försöker vi se till att åtminstone två personer ska ha insyn i och kunskap om en viktigare arbetsuppgift för att vi ska kunna vara mer säkra på att kunna hjälpa till.

Kommunikationsenheten arbetar också med att utveckla sitt redaktionella arbetssätt för att bättre möta målgrupperna och därigenom verksamhetens behov, vilket också är ett av de prioriterade områdena i visionen.

Det här arbetet är tänkt att vara klart i början av året. I samband med det ser vi också över vilka roller och kompetenser som behövs och efterfrågas.

Pressingångar vid Umeå universitet