Dags att planera för Vårpromotionen

6 februari 2019

Umeå universitets Vårpromotion – när nya doktorer promoveras och priser utdelas – äger rum i Aula Nordica lördag den 18 maj 2019 klockan 16.00. Efterföljande vårbankett hålls i restaurang Universum klockan 18.00. Doktorer som har ansökt om sin doktorsexamen senast den 6 maj 2019 är välkomna att delta.

Observera att alla som ska promoveras ska ha hellång klänning eller hellång kjol med överdel i valfri färg, svart frack med vit väst och vit fluga, folkdräkt, nationaldräkt eller akademisk gown vid ceremonin.

Doktorer vid den medicinska fakulteten, som promoveras med doktorshatt, bör notera att sista datum för att vara med i utlottning för att hyra doktorshatt är 26 februari klockan 13.00 och för att köpa doktorshatt är det 6 mars som gäller.

Information och anmälan. Sista anmälningsdag 25 mars 2019.

Välkommen!

Redaktör: Inger Nilsson