Utbildning om pedagogisk portfölj

26 mars 2019

Medicinska fakultetens Utbildningsstrategiska nämnd hälsar dig välkommen till en utbildning om Pedagogisk portfölj.

Under 2019 satsar fakulteten och Utbildningsstrategiska nämnden på utbildningar inom temat pedagogisk portfölj. Syftet med utbildningen är att du ska få hjälp med att utveckla och anpassa den pedagogiska portföljen inför ansökan om meritering till Meriterad och/eller Excellent lärare.

Pedagogisk portfölj steg 1, vänder sig till dig som vill påbörja arbetet med din pedagogiska portfölj. Verkstaden utgår från de riktlinjer för dokumentation och bedömning av pedagogiska meriter som finns vid Umeå universitet och kriterierna för meriterad eller excellent lärare.

Pedagogisk portfölj steg 2, vänder sig till dig som redan har påbörjat arbetet med din pedagogiska portfölj. Under verkstaden kommer alla att få feedback på sin egen portfölj samt ge feedback till andra.

Antal deltagare är begränsat till 16 personer per verkstad. Anmälan stänger en vecka före respektive verkstad. Först-till-kvarn-principen gäller.

Pedagogisk portfölj steg 1:

• onsdag 19 juni kl 09:00 – 12:00
  • onsdag 21 augusti kl 13:00 – 16:00
  • måndag 25 november kl 09:00 – 12:00

Anmälan, steg 1

Pedagogisk portfölj steg 2:

• måndag 19 augusti kl 09:00 – 12:00
  • onsdag 11 september kl 13:00 – 16:00
  • måndag 16 december kl 09:00 – 12:00

Anmälan, steg 2

Plats

Konferensrummet Himlen, 6M, 4tr, ingång från trapphuset till vänster om Blodcentralen, NUS. Deltagande via Zoom är möjligt för personer som inte kan närvara på plats.

Kontaktperson vid UPL är Katarina.Winka@umu.se

Varmt välkommen!