Caroline Sjöberg blir universitetsdirektör vid Uppsala universitet

26 april 2019

Uppsala universitet har beslutat anställa Caroline Sjöberg, för närvarande universitetsdirektör vid Umeå universitet, som ny universitetsdirektör vid Uppsala universitet.

Caroline Sjöberg, universitetsdirektör vid Umeå universitet.

Foto:

- Jag trivs verkligen väldigt bra på Umeå universitet och det är en förmån att få ha tillbringat fem spännande och mycket lärorika år här! UmU, med alla sina duktiga och engagerade medarbetare, liksom Västerbottens vackra omgivningar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag kommer att sakna den gemenskap och de vänner som jag fått, säger Caroline Sjöberg.

- Samtidigt är det väldigt roligt att få komma tillbaka till Uppsala universitet. Det är ett lärosäte där jag har arbetat tidigare och vars utveckling jag ser fram emot att ännu en gång få bidra till.

Caroline Sjöberg tillträder sin tjänst vid Uppsala universitet den 1 oktober 2019.