Kreativa studenter kan hjälpa dig att förverkliga en projektidé

16 maj 2019

Målmedvetna sistaårsstudenter från civilingenjörsprogrammen ser fram emot att ta sig an något av dina forskningsprojekt eller en av dina kommersiella idéer under kursen Design-Build-Test.

I 15-poängskursen Design-Build-Test arbetar studenter från civilingenjörsprogrammen i bioteknik, teknisk fysik, teknisk datavetenskap, maskinteknik och industriell ekonomi i team om 6-8 personer i fem månader med innovativa projekt. Syftet är att träna på att dra nytta av varandras kompetenser i skarpa projekt. För att maximera effektiviteten och säkerställa framgångsrika projekt coachas alla grupper i agil projektledning och grupputveckling.

Några exempel på projekt från förra året:

1. Imaging and detection of ectomycorrhiza roots using machine learning
2. Automation of large-scale water treatment system
3. Feedback for athletic speed training
4. Identification of wild fish
5. Windotron 2.0
6. The Mars landscape – a project about sparking the interest for science and space

Bernard Wessels och Judith Felten har gjort en kort video om den vetenskapliga bakgrunden och projektstyrningen av deras projekt om hur aspar reser sig. Se filmen här:

Låter det intressant?

Har du ett spännande projekt för höstens kurs som börjar i september? Skriv då till martin.rosvall@umu.se för att få svar på hur du kan dra maximal nytta av den här möjligheten.