44 medarbetare prisades för nit och redlighet

13 juni 2019

I år fick 44 medarbetare vid Umeå universitet ta emot utmärkelsen "För nit och redlighet i rikets tjänst". 34 hade möjlighet att delta vid en utdelningsceremoni i mitten av juni.

44 medarbetare prisades för "nit och redlighet i rikets tjänst" vid utdelningsceremonin 12 juni 2019.

Foto: Mattias Pettersson

Utmärkelsen "För nit och redlighet i rikets tjänst" delas ut till personer som varit statligt anställda i minst 30 år, eller 25 års anställning när de går i pension. 44 medarbetare vid Umeå universitet har i år tilldelats utmärkelsen. 34 av dem syns tillsammans med universitetsdirektör Caroline Sjöberg på bilden, som togs vid utdelningsceremonin på Sävargården den 12 juni.

De medarbetare vid Umeå universitet som tilldelats utmärkelsen år 2019 är:
Tord Andersson, Anders Asplund, Ulrika Bergfors, Anders Berglund, Barbro Biström, Stefan Björklund, Jan Bodin, Marianne Borgström, Gert-Olof Boström, Marianne Brattsand, Örjan Edström, Staffan Ekstedt, Jerry Eriksson, Lars Frängsmyr, Ulf Hedestig, Ulf Holmgren, Ann-Christin Häggqvist, Jan-Erik Johannesson, Berith Johansson-Sandberg, Yvonne Jonsson, Kjell Karp, Per Levén, Margareta Lindberg, Anders Lundin, Fredrik Lundmark, Giuseppe Nencioni, Steven Nordin, Carina Nyberg, Ulrica Nylen, Carl-Arne Nyström, Gun Näslund, Ulrich Olofsson, Peter Olsson, Greger Orädd, Minna Oscarsson, Berit Renström, Ingrid Råberg, Seppo Salonen, Katarina Stenman, Krister Stoor, Susanne Walther, Kristina Westerberg, Karoline Westerlund, Anders Widmark.

Läs mer om utmärkelsen

Redaktör: Inger Nilsson