Idéer till utställning i Curiosum

17 juni 2019

Sliperiet är under omvandling för att bli Curiosum – Umu:s nya Science Center. I anslutning till det som tidigare var Konsthögskolans utställningslokal, med ingång från den västra gaveln, byggs nu en ny entréhall.

I den entréhallen planeras för att det ska finnas s.k. moduler. Dessa moduler är tänkta att exponera pågående forskning vid Umu.

Marianne Eik, som är en av pedagogerna vid Curiosum, har skickat ut en önskan om idéer och förslag om visning/illustrationer av olika projekt med koppling till följande områden: evolution, fysiklagar och rymden. Hon ser vidare att det självklart ska finnas bidrag från samtliga fyra fakulteter.

Så om du har idéer och/eller uppslag på vad en modul från humfak skulle kunna inhålla, meddela i så fall per.melander@umu.se, kommunikatör, Kansliet för humaniora.

Det som sedan tar vid är planering, budgetering och utförande av de idéer som kommer in.

Redaktör: Per Melander