Livesänd Institutionens dag vid Folkhälsa och klinisk medicin

18 november 2020

För fjärde gången ordnas Institutionens dag vid Folkhälsa och klinisk medicin, med ett program som kan vara intressant för många inom universitetet.

Eftermiddagen inleds med en paneldiskussion om den svåra balansgången mellan att stå för fakta, kunskap, vetenskap och samtidigt medverka i den tredje uppgiften och delta i debatt och opinionsbildning. Rektor Hans Adolfsson deltar tillsammans med senior professo Kjell Asplund, VKs chefredaktör Jessica Wennberg och några av institutionens medarbetare som har viktiga erfarenheter att dela med sig av.

Därefter följer fem rappa presentationer om forskning inom institutionen och ett inslagkalalt: Myter och fakta om... I år handlar det om fysisk aktivitet med Anna Nordström och Patrik Wennberg med två inbjudna gäster: Maria Hagströmer från KI och Mats Börjesson från Göteborg.

Var? https://live.umu.se/institutionens-dag/

När? 19 november