Fredrik Andersson ny utbildningsledare vid Lärarhögskolan

30 april 2020

Vi hälsar vår nya medarbetare Fredrik Andersson varmt välkommen till Lärarhögskolan.

Den 14 april började Fredrik Andersson som utbildningsledare vid Lärarhögskolans kansli.

Fredrik kommer att arbeta med ämneslärarprogrammen och kompletterande pedagogisk utbildning (KPU) samt studie- och yrkesvägledarprogrammet, bland annat som administrativt stöd för programråden. Han kommer även att arbeta med kvalitetsfrågor och vissa forskningsfrågor på Lärahögskolans kansli.

Fredrik har sedan 2006 arbetat inom olika delar inom högskolesektorn. Senast som utbildningsledare på Uppsala universitet och innan dess på Sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF). Han har dock ett förflutet på Umeå universitet, både i sin grundutbildning och som lärare, forskare och doktorand i ekonomisk historia.

Kontakt:

Fredrik Andersson