Förverkliga en projektidé med hjälp av målmedvetna studenter

28 maj 2020

Ett team av målmedvetna sistaårsstudenter från civilingenjörsprogrammen ser fram emot att ta sig an ett av dina forskningsprojekt eller en av dina kommersiella idéer.

I 15-poängskursen Design-Build-Test som börjar i september arbetar studenter från civilingenjörsprogrammen i bioteknik, teknisk fysik, teknisk datavetenskap, maskinteknik och industriell ekonomi i team om 6-8 personer i fem månader med innovativa projekt. De får träning i agil projektledning och grupputveckling och kombinerar varandras kompetenser för att hjälpa dig att förverkliga ditt projekt.

Tre exempel på projekt från förra året:

* Automatic tree phenotyping. Image analysis and modelling from automatic tree phenotyping platform.

* Measuring albedo with a drone. Design, build and testing of albedo sensors.

* Relating acoustic waves to wood characteristics of Norway spruce.

Postrar från dessa och andra projekt finns här:

Bernard Wessels och Judith Felten har gjort en kort video om den vetenskapliga bakgrunden och projektstyrningen av deras projekt om hur aspar reser sig:

Se videon om aspprojektet

Vill du förverkliga ett av dina spännande projekt i höst? Skriv då till martin.rosvall@umu.se för att få veta mer om hur du kan dra maximal nytta av den här möjligheten.