Tillgänglighet under sommaren 2020

17 juni 2020

Under sommaren ser bemanningen lite olika ut beroende på vilken del av förvaltningen det handlar om.

Infocenter
Vecka 26-32 är Infocenterlokalen i Universum sommarstängd, men Infocenter jobbar hela sommaren och besvarar frågor som kommer in via kontakformulär, epost och telefon. Vi kommer att ha personal på campus 2 dagar i veckan hela sommaren, för att hantera de frågor som inte går att lösa på distans.

Den 10 augusti öppnar vi lokalen igen, och har då öppet 9-15. 24 augusti går vi tillbaka till ordinarie öppettider i lokalen, 8-16.30. Vi uppmanar dock alla studenter och anställda att i första hand kontakta oss via epost, chatt, telefon eller kontaktformulär så att vi kan minska trängsel och smittrisk. Umu-korten kommer i år att delas ut från paviljongen vid dammen för att kunna hålla avstånd.

Universitetsservice
Samtliga frågor/förfrågningar till Universitetsservice ska gå till Infocenter.
Infocenter har information om vilken chef/medarbetare som jobbar i sommar och kan lösa uppgiften.

International Office
Det kommer att finnas en person som jobbar med avgiftsbetalande studenter i tjänst hela sommaren. I övrigt finns information till internationella studenter på International Office hemsidor och Infocenter ska kunna svara på de flesta frågorna.

Registratur och arkiv
Under sommaren kommer Registratur och arkiv att vara bemannade dagligen för bl.a. posthantering och utlämnande av allmänna handlingar samt ha öppet för fysiska besök mellan 9.00 och 11.00. Då förvaltningshuset är låst måste besökare kontakta oss via telefon eller e-post för att bli insläppta i huset.

Ekonomienheten
Vi hänvisar i första hand till vår samarbetsyta samt våra e-postadresser som finns där.

Har du frågor kan du kontakta Ekonomienheten via e-post på nedanstående funktionsadresser.
Frågor inom redovisningsområdet: ea@umu.se
Raindance systemfrågor: raindance@umu.se
Frågor angående kund- och leverantörsreskontra: reskontra@umu.se

ITS
Servicedesk har ändrade öppettider mellan v.27-32.
Telefontid 9-16, lunchstängt mellan 12-13. Det finns möjlighet att boka tid för besök mellan 10-12 och 13-15.

Planeringsenheten
Planeringsenheten nås via planering@umu.se.

Studievägledning
Studievägledningen har sommarstängt 29 juni – 7 augusti. Mer information finns här.

Studenthälsan
Studenthälsan har sommarstängt mellan den 29 juni och 7 augusti. Mer information finns här.

Stöd till funktionsnedsättning
Stöd till funktionsnedsättning har sommarstängt mellan den 29 juni och 7 augusti. Mer information finns här.

Kommunikationsenheten
Under sommaren är det enklast att kontakt oss via mail: komm@umu.se

Personalenheten
Planeringsenheten nås via personalenheten@umu.se