Lärardagen 2021

15 januari 2021

I samverkan med Umeå studentkår bjuder Samhällsvetenskapliga fakulteten in till 2021 års lärardag på temat "Att bilda och utbilda för livet – universitetets roll i det livslånga lärandet".

På förmiddagen kommer Sverker Sörlin, idéhistoriker och professor i miljöhistoria och författare till boken Till bildningens försvar – den svåra konsten att veta tillsammans, att prata om universitetens roll i det livslånga lärandet och Nina Forssblad, professionsanalytiker på fackförbundet Akavia kommer att berätta om yrkesaktiva akademikers behov av fortbildning och hur universiteten kan bidra till detta. Efter lunch arrangerar Umeå Studentkår en workshop där vi får utmana våra föreställningar om vem den typiska studenten vid Samfak är och som avslutning på dagen får ni ta del av ett panelsamtal om universitetets roll i det livslånga lärandet.

Programmet

Redaktör: Eva Stoianov