Föreläsningsserien #frAIday söker nya föreläsare inom AI

14 oktober 2021

#frAIday som hålls varje fredag under lunchen digitalt via Zoom, letar efter AI-forskare som skulle vilja berätta om sitt arbete.

Foto:

#frAIday stöds av Umeå universitets råd för artificiell intelligens och autonoma system (RAI) och Europeiska unionens projekt HumaneAI-net. Föreläsare kan vara från alla typer av yrkesbakgrund, från branschledare till universitetets etablerade forskare till doktorander.

Samtalen är vanligtvis cirka 20-30 minuter långa och följs av en spännande runda med frågor och svar från publiken.

Ämnen bör vara tvärvetenskapliga och handla om AI. Samtalen är öppna för allmänheten. För mer information om samtalens format, besök #frAIdays UMU Play-kanal med inspelningar av tidigare presentationer.

Läs mer om #frAIday

För mer information, kontakta gärna:

Om du är intresserad av att hålla en presentation, vänligen kontakta Tatyana Sarayeva eller Christian Kammler