“Bomullssviten, i tanke och arbete”

2 mars 2021

I mitten av mars besöker den Augustprisbelönade författaren, socionomen och hedersdoktorn Susanna Alakoski Umeåkretsen av Kvinnliga akademikers förening (KAF).

Tisdag 16 mars, kl. 18.00-19.30, Zoom

Susanna Alakoski kommer, under rubriken "Bomullssviten, i tanke och arbete", att föreläsa om arbetet med sin pågående romansvit; den första delen Bomullsängeln utkom hösten 2019 och del två Londonflickan kommer i augusti.

Efter föreläsningen följer ett samtal med historikern Johanna Overud från Umeå centrum för genusstudier, Umeå universitet.

Mer information om evenemanget samt anmälningsformulär (senast lördag 13 mars) finns på KAF:s hemsida

Antalet platser är begränsat och endast medlemmar i Umeåkretsen kan därför garanteras plats. För mer information om KAF, Umeåkretsen, samt våra olika medlemskap vänligen se info på följande sida

Redaktör: Per Melander