Vad är att bedriva forskning mot hållbarhet?

15 april 2021

UTRI Young Researcher Networks nästa workshop hålls den 28 april klockan 12.00 – 13.00 i Zoom. Detta är den andra av tre workshoppar denna vårtermin. Temat är hållbarhet i den tropiska skogssektorn.

For version in English hit the flag top right

Rosa Goodman, biträdande universitetslektor vid institutionen för skogens ekologi och skötsel, SLU kommer att prata om hennes forskning kring omställningen av den tropiska skogssektorn och vad som krävs av dig för att arbeta med de enorma utmaningar relaterade till den globala omställningen mot hållbarhet. Hennes föredrag kommer att följas av en diskussion om forskning mot hållbarhet och hur UTRI Young researcher nätverket kan vara en del av det.

UTRIs workshoppar är en möjlighet att diskutera frågor om transformativ forskning, hållbarhet och tvärvetenskaplig forskning. Men de är också en plats för dialog och att lära känna andra unga forskare inom olika discipliner vid Umeå universitet för att börja bygga ett nätverk.

Alla som identifierar sig som en ung forskare, oberoende av akademisk titel, är mycket välkommen att vara med! Workshopen hålls på engelska. Länk och kod till Zoom skickas ut i god tid.

Vi hoppas att vi ses på workshoppen!

Anmälan:

Anmäl dig här