"Tack och trevlig sommar!"

23 juni 2021

Oj, vad tiden går fort! Nu är vi i slutet av ännu ett akademiskt år starkt präglat av pandemin. Jag är både imponerad och tacksam över hur vi inom Universitetsförvaltningen hanterat alla utmaningar.

Hans Wiklund, universitetsdirektör, Universitetsledningen, Umeå universitet.

Foto: Mattias Pettersson

Samtidigt är det givetvis viktigt att vi med öppet sinne tar med oss lärdomarna från pandemin när vi fortsätter utveckla våra arbetssätt.

För egen del ser jag verkligen också fram emot hösten. Även om det givetvis finns osäkerheter, så tror och hoppas jag på en gradvis återgång till verksamhet på campus. Vi har också många viktiga och spännande saker på gång inom förvaltningens olika verksamheter, där jag både nyfiket och lite otåligt ser fram emot resultaten.

Tack för fina arbetsinsatser och med en önskan om en trevlig sommar och semester!

Hans Wiklund, universitetsdirektör

Redaktör: Anja Axelsson