Ny utbildning i bibliometriska analysverktyget SciVal

20 september 2021

Vill du bli bättre på att analysera och jämföra forskning inom ditt område? Kanske hitta potentiella samarbetspartners? Ta chansen att lära dig hur du använder SciVal.

SciVal är ett bibliometriskt analysverktyg som bygger på databasen Scopus. Här finns publicerade forskningsdata från fler än 20 000 forskningsinstitutioner i över 230 länder världen över. I samarbete med Elsevier, som står bakom både SciVal och Scopus, erbjuder Enheten för forskningsstöd och samverkan nu dig som är anställd vid Umeå universitet möjlighet att lära dig hur verktyget fungerar.

Utbildningen, som du hittar via Canvas, startar den 1 november och vänder sig främst till dig som är forskare, administratör eller infrastrukturansvarig. Efter genomgången utbildning blir du certifierad användare.

Kursen ges på engelska och beräknas ta 6–8 timmar fördelade över sex veckor.

Vill du anmäla dig eller få mer information?

Kontakta Jonas Eriksson, forskningssamordnare

Läs mer om SciVal