Sara-Lena är fakultetens nya kommunikatör

12 oktober 2022

Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten har en ny kommunikatör. Sara-Lena Brännström kommer från journalistbranschen och har bland annat jobbat på Västerbottens-Kuriren och SVT.
- Det ska bli roligt att ta mig an nya arbetsuppgifter. Universitetet är en inspirerande miljö, säger hon.

Sara-Lena Brännström.

Foto: Anna-Lena Lindskog

Som kommunikatör på kansliet för teknik och naturvetenskap kommer Sara-Lena Brännström bland annat att skriva artiklar och pressmeddelanden om forskning, ordna arrangemang och jobba med forskningswebben.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att komma ut och träffa forskare och doktorander, och lära mig mer om forskningen på fakulteten, säger Sara-Lena Brännström.

Hon är även kommunikatör för Företagsforskarskolan.

- Det handlar mycket om att väcka intresset, både hos forskare och externa partners, för de möjligheter som finns att jobba tillsammans med projekt som verkligen kommer till nytta i samhället.

På Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten jobbar två kommunikatörer: Sara-Lena Brännström och Anna-Lena Lindskog, som är mer inriktad mot utbildningsfrågor.

- Hör gärna av er till mig med nyheter och forskningsresultat, om ni har frågor om kommunikation eller bara vill säga hej, säger Sara-Lena Brännström.

FAKTA Sara-Lena Brännström
Ålder: 37 år.
Född i: Skellefteå.
Bor: På Västerslätt.
Gör på fritiden: Dansar bugg, yogar, umgås med familjen, pysslar hemma och är ute i naturen.

Kontakta Sara-Lena:

sara-lena.brannstrom@umu.se