Meriterade och excellenta lärare 2022

20 december 2022

Under hösten har 5 meriterade och 1 excellent lärare vid Medicinska fakulteten, utnämnts i universitetets pedagogiska meriteringsmodell.

Excellent lärare

Ann Sörlin, universitetslektor, Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering

Meriterade lärare

Cecilia Koskinen Holm, biträdande universitetslektor, Institutionen för odontologi

Jakob Walldén, universitetslektor, Institutionen för kirurgisk och perioperativ vetenskap

Michael Druzin, universitetslektor, Institutionen för integrativ medicinsk biologi

Pontus Karling, universitetslektor, Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin

Åsa Carlsund, universitetsadjunkt, Institutionen för omvårdnad

Sedan 2014 har totalt 316 meriterade och excellenta lärare utnämnts vid universitet.

Nästa ansökningsperiod

Nästa ansökningsperiod är den 15 januari – 15 februari 2023.

Ett av kraven för att få söka till den pedagogiska meriteringsmodellen är att läraren genomgått högskolepedagogisk utbildning. De sakkunniga bedömer om kravet på utbildning är uppfyllt.

För att underlätta dokumentationen och bedömningen har ansökningssidan och annonsen förtydligats inför vårens utlysning. Det ska framgå av CV vilken högskolepedagogisk utbildning den sökande har samt att den motsvarar minst 10 veckor eller 15 hp. Intyg eller annan dokumentation som styrker omfattningen och uppgifterna i CV ska bifogas.

Redaktör: Lena Åminne