UTRI Lunch-pitch: Gröna samhällen - grön kunskap?

4 mars 2022

I denna lunch-pitch reflekterar vi över hur och med vilka medel vi skapar kunskap för "det gröna samhället". Vi är tre UTRI-forskare med humanistisk profil från Umeå universitet och Luleå tekniska universitet.

När? Tisdag 22 mars, kl. 12:00 - 13:00
Var? Samhällsvetarhuset, S305

Vi presenterar kortfattat vårt pågående arbete med forskningsförslaget 'Kolliderande former av "grön" kunskap – Hållbarhet i norra Sverige (och utanför) vid kanten av en industriell revolution'.

Vi närmar oss hållbarhet både som ett kulturellt och materiellt fenomen, och förståelser av hållbarhet som sätt att forma och omstrukturera samhället.

Vi vill väcka diskussion med UTRI-forskare kring dessa frågor: Hur introduceras, samproduceras och används grön kunskap för hållbarhet i norra Sverige, av vem och varför?

Vi bjuder in forskare från alla discipliner att delta!

Vänligen anmäl ditt deltagande i kalendereventet senast den 17 mars kl. 12.00. Alla deltagare kommer att erbjudas en lättare lunch. (För specialkost, klicka i valet "Kontakta mig".)

Arrangör: Umeå Transformation Research Initiative - UTRI

Redaktör: Lena Åminne