Ny säkerhetssamordnare

29 april 2022

Lokalförsörjningen stärker upp med en till säkerhetssamordnare till arbetsgruppen. Jacob Eriksson tillträdde sin nya tjänst under april.

Jacob Eriksson, säkerhetssamordnare

Foto:

Jacob Eriksson kommer närmast från en tjänst som beredskapshandläggare på Länsstyrelsen där han arbetade med krisberedskapsfrågor. På Lokalförsörjningsenheten kommer han i sin roll som säkerhetssamordnare arbeta med övergripande säkerhetsfrågor, initialt kommer fokus ligga på områdena säkerhetsskydd och produkter med dubbla användningsområden (PDA).

Jacob är utbildad vid Umeå universitet och har en kandidatexamen från programmet internationell kris- och konflikthantering. Nya utmaningar och att få möjlighet att utforska och arbeta med nya områden var en av anledningarna till att Jacob sökte sig till sin nya tjänst på Umeå universitetet.