IceLab Lunch Pitch 17 maj: symmetrier i matematisk biologi och optimering

9 maj 2022

The Integrated Science Lab inbjuder dig att delta i ett samtal, centrerat kring symmetrier inom matematisk biologi och optimering.

Tid: 17 maj 12:00-13:00
Plats: Glasburen KBC

Vem pitchar om vad?

Pitch 1:

Fredrik Ohlsson, universitetslektor på Institutionen för matematik och matematisk statistik: Inte bara ett vackert ansikte: Symmetrier i matematisk biologi
Fredrik Ohlsson är intresserad av att få kontakt med alla som är intresserade av att analysera sitt biologiska system med hjälp av symmetribaserade modelleringstekniker, antingen genom att konstruera explicita modeller eller använda djupinlärning, eller har en biologisk datauppsättning de är intresserade av att utforska.

Pitch 2:

Alp Yurtsever, biträdande universitetslektor på Institutionen för matematik och matematisk statistik: En snabb översikt i matematisk programmering

Registrering

Registrera dig senast 10:00 tisdag den16 maj för att boka gratis lunch (smörgås, dryck och snacks)