AI For Good?

26 september 2022

AI For Good? Välkommen till invigningskonferensen av TAIGA, Centrum för transdisciplinär AI vid Umeå universitet 26-28 oktober.

For English press button up right

TAIGA:s invigningskonferens, "AI for Good?" erbjuder ett brett spektrum av föreläsningar och aktiviteter och äger rum på Aula Nordica, Humlab och Vardagsrummet vid Umeå universitet.

Talare och paneldebatt varvas med TAIGA Hackathon och presentationer av flera spännande forskningsprojekt inom TAIGAs fokusområden.

Här finns stora möjligheter att utbyta kontakt och utbyta erfarenheter med forskare från Umeå universitet samt nationella och internationella lärosäten, företag och näringsliv.

Invigningskonferensen är kostnadsfri och öppen för alla intresserade som är intresserad av AI. Anmäl dig nu, för att vara säker på din plats.

Läs mer och anmälningsformulär på umu.se

Redaktör: Per Melander