Lär dig hur du söker ERC Consolidator Grant

19 september 2022

Har du nyligen startat en forskargrupp och vill stärka din roll som forskningsledare? Kl. 16–18 den 6 oktober ordnar Vetenskapsrådet ett webbinarium om hur du söker medel via utlysningen ERC Consolidator Grant som öppnar 28 september.

ERC Consolidator Grant är en del av EU:s Horisont Europa-program. Finansieringen riktar sig till dig som, 7–12 år efter avlagd doktorsexamen, vill få hjälp att konsolidera ett forskarteam för att bedriva banbrytande forskning. Du kan beviljas upp till 2 miljoner euro i max fem år.

Under VR:s webbinarium den 6 oktober erbjuds du som forskare, liksom administrativ personal som arbetar med forskningsstöd, information om den kommande utlysningen ERC-2023-CoG. Du får också ta del av tidigare bidragstagares erfarenheter och chans att ställa frågor.

Ur programmet:

• Information från Ulrike Kainz Fernandes, ERC Executive Agency (ERCEA)
    Consolidator Grant Call Coordinator
  • Paneldiskussion med tidigare bidragsmottagare:
    • Stanley Heinze, Lunds universitet
      bidragstagare av ERC Consolidator Grant 2021 (Life Sciences)
    • Christoph Langhammer, Chalmers tekniska högskola
      bidragstagare av ERC Consolidator Grant 2021 (Physical Sciences and Engineering)

Intresserad?

Anmäl dig till informationsmötet senast 5 oktober

Mötet hålls på engelska.

Vill du läsa mer om utlysningen?

Utlysningen ERC-2023-CoG öppnar 28 september och stänger 2 februari 2023.

Gå till ERC:s webbplats

Redaktör: Lena Holmberg