Fördelning av pedagogiska utvecklingsmedel

9 januari 2023

Umeå universitet utlyser årligen utvecklingsmedel för pedagogisk utveckling (Punktum). Utlysningen syftar till att stimulera pedagogisk utveckling och att bidra till långsiktig förändring av de medverkande institutionernas pedagogik. De projekt som tilldelas medel redovisas nedan.

• Sustainability Instruction from Above and Below: Nordic Perspectives of Education for Sustainability. Alice Annelin och Gert-Olof Boström, Handelshögskolan
• Visualisation through Virtual Reality – spatiality in chemistry higher education. Karolina Broman, Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
• Twelve Tips for university teachers when collaborating pedagogically over department and faculty boundaries. Sandra Einarsson, Institutionen för kost- och måltidsvetenskap
• Kamratgranskning i tandläkar- och tandhygienistutbildningarna. Maria Garoff, Institutionen för odontologi
• Flippat klassrum i franska. Malin Isaksson, Institutionen för språkstudier
• Digital kompetens i slöjdämnet – Slöjdlärarutbildares förståelse av digital teknik i relation till slöjd. Åsa Jeansson, Institutionen för estetiska ämnen
• Trygga digitala undervisningsrum – bortom debatten om trigger warnings och cancel culture. Johanna Lauri, Umeå centrum för genusstudier
• Att utbilda för hållbar utveckling. Johanna Lönngren, Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
• Filling the holes: Identifying lecturers' needs when supervising degree projects peripheral to their disciplines. Karyn Sandström, Institutionen för språkstudier
• Transdisciplinary AI for social good pedagogy. Loïs Vanhée, Institutionen för datavetenskap

Om du vill se beslutet i sin helhet vänd dig till Registrator Umeå universitet (registrator@umu.se) ange diarienummer FS 2.1.6-2112-21.

Redaktör: Sara Rambe

Logga in för att kommentera och läsa kommentarer.