Besök av Campus France

20 oktober 2023

Den 8 november besöker Campus France Umeå universitet. Syftet med besöket är att på olika sätt uppmuntra till samarbeten mellan Frankrike och Sverige.

Onsdag 8 november, kl. 9.00-14.15, för plats se schemat nedan

Första punkten på programmet vänder sig till internationella kontaktpersoner, samt lärare och forskare som är intresserade av att samarbeta med Frankrike.

Andra punkten vänder sig i första hand till studenter men även intresserade lärare och forskare kan besöka montern.

09:00 Presentation of Institut français meeting with representatives from faculties and departments. The Administration Building (Förvaltningshuset), Room Professorn, level 8. Valérie Lemarquand.

11:00 Campus France Exhibition at the University Library, Learning Space, Fredrik Schäfer.

11:00 Arctic Centre, Dr. Lena Maria Nilsson who received" L'Ordre des Palmes Académiques" in 2020. Venue: Arctic Centre, Valérie Lemarquand.

11:45 LUNCH with Deputy Vice-Chancellor Dieter Müller

13:30 Visit to the KBC building, Umeå Plant Science Centre. Host Clément Boussardon, Senior research engineer at Department of Plant Physiology. Valérie Lemarquand.

14:15 End of visit.

Redaktör: Per Melander