Information om debitering för betalkort Eurocard

20 november 2023

Betalkort via Eurocard kommer inte längre att vara gratis. Detta är en förändring som har skett i och med den nya upphandlingen av betalkort.

Den 15 maj skickades det ut information i Chefsnytt att betalkort via Eurocard inte längre kommer att vara gratis. Detta är en förändring som har skett i och med den nya upphandlingen av betalkort. I informationen ingick att universitetet kommer att börja debitera respektive enhet eller institution för hela årsavgiften från och med slutet av 2023.

Kostnaden per person är 48 kr per kort och år. Det finns totalt 553 kort på Umeå universitet. För att se hur mycket institutionen eller enheten blivit kostnadsförd nu i november och på vilket projektkonto så kan ni söka på omföringens verifikationsnummer 8490878. Respektive institution eller enhet får förstås själva sedan fördela kostnaden som ni vill inom er institution eller enhet.

Det är bra om ni har möjlighet att stämma av vilka personer på er institution eller enhet som har Eurocard samt avsluta korten om de inte används.

Om ni inte vet vilka personer som har Eurocard på institutionen så kan ni kontakta Pernilla Jonsson på Personalenheten för att få veta vilka anställda som har kort.

För att säga upp ditt kort logga in på https://eurocard.com/sv/kort-och-konton/eurocard-portal/avsluta-kort-och-konton/ eller kontakta Eurocard kundservice på 08-146737.

Redaktör: Maja Wik