Pedagogiskt meriterade lärare

12 december 2023

Sex lärare vid Medicinska fakulteten har utnämnts till meriterade lärare i den senaste omgången av universitetets pedagogiska meriteringsmodell.

Vid Medicinska fakulteten har följande lärare utnämnts till meriterade lärare:
Helena Grip, adjungerad universitetslektor
Lotta Harnevik, vikarierande universitetslektor
Annika Idahl, universitetslektor
Helena Norberg, universitetslektor
Fredrik Norström, universitetslektor
Ana Virel, universitetslektor

Totalt har 349 lärare antagits vilket gör Umeå universitet till det lärosäte som har utnämnt flest pedagogiskt meriterade lärare i Sverige.

I samband med 30-årsjubileet av den Universitetspedagogiska konferensen i oktober arrangerades Lärarhögtiden: en ceremoni i Lärarutbildningshuset och en festmiddag på kvällen för att uppmärksamma de lärare som utnämnts de senaste två åren.

Nästa ansökningsperiod i det pedagogiska meriteringssystemet är den 15 januari – 15 februari 2024.

Fler pedagogiskt meriterade lärare

Totalt utnämndes i Umeå universitetets pedagogiska meriteringsmodell 23 lärare, 19 till meriterad nivå och 4 till excellent nivå. Läs mer

Redaktör: Lena Åminne