Doktorer som vill promoveras – dags att börja planera för Vårpromotion

21 februari 2023

Umeå universitets Vårpromotion med promotion av nya doktorer äger rum den 13 maj. Det är dags att planera redan nu, för de doktorer som vill promoveras då. Här hittar du information om tid, plats, klädsel och hur du anmäler dig.

Foto:

Under Vårpromotionens ceremoni den 13 maj klockan 16.00 i Aula Nordica promoveras nya doktorer och jubeldoktorer (personer som tog doktorsexamen vid Umeå universitet för 50 år sedan), och priser delas ut.

Efterföljande vårbankett hålls i restaurang Universum från klockan 18.00. Doktorer som ansöker om sin doktorsexamen senast den 28 april 2023 är välkomna att delta.
Alla som promoveras ska ha långklänning eller lång kjol med överdel i valfri färg, svart frack med vit väst och vit fluga, folkdräkt, nationaldräkt eller akademisk gown vid ceremonin.

Doktorer vid den medicinska fakulteten, som promoveras med doktorshatt, bör notera att sista datum för att vara med i utlottning av att hyra doktorshatt är den 1 mars klockan 13.00.

Mer information och anmälan till Vårpromotionen 2023. Sista anmälningsdag är 14 mars

Välkommen!