Delta vid Vårpromotionen 2023

20 mars 2023

Vårpromotionen är en av universitetets två akademiska högtider. Under två dagar i maj firas universitetets jubeldoktorer, nya doktorer, och vetenskapliga och pedagogiska pristagare.

Vårpromotionens ceremoni äger rum lördagen den 13 maj kl. 16.00–(ca) 18.00 i Aula Nordica och är öppen för alla. Vid ceremonin promoveras jubeldoktorer (doktorer som tog ut sin doktorsexamen för 50 år sedan) och nya doktorer och pedagogiska och vetenskapliga priser delas ut. Ceremonin inramas av musik och sång. Det är valfri klädsel för publik som bara deltar vid ceremonin. Efter ceremonin hålls en bankett som medarbetare kan anmäla sig till.

Läs mer om Vårpromotionen på umu.se.

Här kan du se vilka doktorer som är anmälda

Medicinska fakulteten

Juanita Vélez Olivera
Helena Wangefelt Ström

Vårbanketten

Vårpromotionens bankett i restaurang Universum börjar direkt efter ceremonin och börjar med en fördrink. Sedan serveras en trerättersmiddag med vin eller alkoholfria alternativ och efter kaffet är det dans till orkestern Renhornen.

Medarbetare kan anmäla sig till banketten i mån av plats tillsammans med en eventuell medföljande gäst till en kostnad av 850 kronor per person.

Anmäl dig till banketten

Du kan anmäla dig och en ev. medföljande gäst till banketten genom att skicka mejl till promotion@umu.se senast den 31 mars – principen "först till kvarn" gäller.
Ange

• namn
  • institution
  • namn på eventuell medföljande gäst
  • eventuell specialkost för dig och eventell gäst
  • om du betalar som privatperson (ange hemadress och födelsedatum) eller om institutionen betalar (ange institution, kontaktperson på institutionen och org. enhet). Fakturan skickas efter högtiden.

Klädsel vid banketten

Lång, ankellång eller kort (nedanför knät) klänning, frack med vit väst, vit fluga och vit skjorta, mörk kostym med vit skjorta och slips eller fluga, folkdräkt, nationaldräkt eller akademisk ämbetsdräkt (gown).

Du som har en eller flera ordnar kan bära dem. Bara promotor, jubeldoktorer och doktorer vid den medicinska fakulteten som deltar i ceremonin bär doktorshatt.

Har du frågor?

Kontakta promotion@umu.se