Hållbarhetsrapport för Umeå universitet

29 maj 2023

Rektor har beslutat att fastställa Hållbarhetsrapport för Umeå universitet 2022.

Hållbarhetsrapporten syftar till att synliggöra och belysa universitetets hållbarhetsarbete utifrån ett bredare perspektiv. Hållbarhetsrapporten riktas i första hand till externa intressenter men även till universitetets ledning och styrelse samt medarbetare och studenter. Hållbarhetsrapporten kommer, utöver att sprida kunskap om det som görs inom universitetets verksamheter, kunna ligga till grund för universitetets fortsatta hållbarhetsarbete. Hållbarhetsrapporten kommer också utgöra ett underlag vid inrapporteringen till rankingsystemet THE Impact Ranking, vilken visar hur lärosäten arbetar för att nå de globala hållbarhetsmålen i Agenda 2030.

Om du vill se beslutet i sin helhet vänd dig till Registrator Umeå universitet (registrator@umu.se) ange diarienummer FS 1.6.2-1981-22.

Redaktör: Sara Rambe