Studiebarometern 2022

29 maj 2023

Rektor har beslutat att fastställa rapporten Studiebarometern 2022.

Hösten 2022 genomfördes Studiebarometern för sjätte gången i sin nuvarande form. Den syftar till att ge en bild av hur studenterna uppfattar sina studier och sin studiesituation och riktas primärt till programstudenter som läser sin femte (eller närliggande) termin på i första hand campusförlagda nybörjarprogram. Av totalt 2964 registrerade studenter loggade 1085 individer (37 procent) in och angav programkod, 839 besvarade hela enkäten (28 procent). I rapporten ges en övergripande bild av hur studenterna upplever sina studier och sin studiesituation. En konsekvens av den låga svarsfrekvensen är att resultatet måste tolkas med försiktighet.

Om du vill se beslutet i sin helhet vänd dig till Registrator Umeå universitet (registrator@umu.se) ange diarienummer FS 1.6.2-868-23.

Redaktör: Sara Rambe