Släck kunskapstörsten med en Pint of science

9 maj 2023

Vad är enterovirus för nåt? Hur kan vi leta liv på Mars? Varför är GMO-växter kontroversiella? Är det förflutna stängt och framtiden öppen?

For English press button up right

Den 22-24 maj anordnas Pint of Science av Umeå Postdoc Society på puben Elektra med roliga interaktiva populärvetenskapliga föreläsningar i vitt skilda ämnen. En av deltagarna är filosofen Kalle Grill vid Institutionen för idé- och samhällsstudier.

Pint of Science har sina rötter i ett initiativ från 2012 av en grupp brittiska doktorander och postdoktorer. Det finns inget fast format och frihet ges till de lokala arrangörerna för hur evenemangen sköts.

Evenemangen syftar till att ha interaktiva inslag, från demonstrationer till frågesporter, underhållning eller robotar. Pint of Science i Umeå anordnas av Umeå Postdoc Society.

Läs mer om arrangemanget och programmet

Redaktör: Per Melander