Utbytesavtal med Rider University

29 maj 2023

Rektor har beslutat att ingå utbytesavtal mellan Umeå universitet och Rider University, USA.

Rider University är ett privat universitet som har sitt huvudcampus i Lawrenceville i New Jersey på USA:s östkust. Universitetets andra campus ligger i Princeton, också det i New Jersey. Universitetet grundades 1865 som Trenton Business College, och 1994 skapades Rider University efter en sammanslagning med Westminster Choir College. Rider University har knappt 4000 studenter och är bland annat ackrediterade av Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB).

Om du vill se beslutet i sin helhet vänd dig till Registrator Umeå universitet (registrator@umu.se) ange diarienummer FS 3.5.1-957-23.

Redaktör: Sara Rambe