Ny områdeschef vid Studentcentrum

30 augusti 2023

Den 4 september börjar Martin Vikgren som områdeschef vid Studentcentrum. Han kommer att ansvara för studievägledning och riktat studentstöd.

Martin Vikgren, områdeschef vid Studentcentrum

Foto: Privat

Martin Vikgren är utbildad personalvetare och har de senaste åren arbetat med ledarskap i kombination med samhällsutveckling. Han kommer närmast från rollen som regionchef för Funktionsrätt Västerbotten, en länstäckande paraplyorganisation som samordnar funktionshinderrörelsen i Västerbotten.

– Jag gillar generellt universitetets fokus på kunskap och lärande och vill vara en del av det. Rollen som områdeschef tilltalar mig eftersom uppdraget är varierande, där övergripande och strategiska frågor blandas med det individnära arbetet. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla studievägledningen och det riktade studentstödet tillsammans med mina kunniga kollegor, säger Martin Vikgren.

Martins starka engagemang för samhällsfrågor märks även vid sidan av jobbet. Han har bland annat ett uppdrag som vice ordförande för intresseorganisationen Samforma, som verkar för att främja den idéburna sektorn i Norr- och Västerbotten.

Läs mer om Studentcentrum