Upphandling och inköp

21 augusti 2023

Rektor beslutar att fastställa Regel – upphandling och inköp att gälla från och med den 18 augusti 2023 och tills vidare.

Ekonomienheten har tagit fram en revidering av Inköps- och upphandlingspolicy (dnr 200-732-11) samt Regel för direktupphandling (FS 1.1-1179-16). Dessa båda dokument har i föreliggande beslut slagits samman till en regel.

Revideringen görs med anledning av att tillämpliga lagar, statens och universitetets strategiska mål inom upphandling och inköp har förändrats. Samtidigt har vissa redaktionella ändringar genomförts.

Vidare ändras beloppsgränsen för direktupphandling från dagens 50 tkr till 100 tkr.

Om du vill se beslutet i sin helhet vänd dig till Registrator Umeå universitet (registrator@umu.se) ange diarienummer FS 1.1 - 1295-23.

Redaktör: Sara Rambe