Chat GPT: din assistent i undervisning och forskning

5 september 2023

I denna presentation kommer man att utforska grunderna i ChatGPT och dess potential som ett kraftfullt verktyg inom utbildningen.

Onsdag 27 september, kl. 13:00-14:30, Humlab

Vi kommer att fördjupa oss i hur ChatGPT fungerar och vilken viktig kunskap deltagarna bör ha för att använda det på ett effektivt sätt.

Genom praktiska exempel och riktlinjer kommer vi att demonstrera hur lärare kan dra nytta av ChatGPT för att skapa engagerande och interaktiva inlärningsupplevelser.

Dessutom kommer vi att utforska hur studenter kan integrera ChatGPT i sina studier och projekt.

Deltagarna uppmuntras att ställa frågor innan, under och efter workshopen.

Målet med denna workshop är att förse universitetslärare med en djupare förståelse för ChatGPT:s möjligheter och begränsningar, samt att ge dig praktiska råd för att implementera det på ett meningsfullt sätt i din undervisning.

Arrangör: Humlab
Talare: Satish Strömberg