Konferens: Humanioras roll i forskningskommunikation – spara datumet!

19 september 2023

Den 11–13 december anordnar Humlab konferensen Advancing Research Communication – the role of Humanities in the Digital Era. Konferensen bjuder bland annat på paneldiskussioner och forskningspresentationer som kopplar forskningskommunikation till AI, sociala medier, konst, klimatkrisen och kulturarv.

For English press "English site" up right

Keynote-talare

11 december:
From social media to generative media: the confusing landscape of post-pandemic research communication
Mark Carrigan, Lecturer and Digital Sociologist at the Faculty of Education, University of Cambridge

12 december:
Conflict-prone themes and algorithmic vulnerabilities in the attention factory: Imagining constructive research communication beyond fact-checking and polarization
Katja Valaskivi, Professor in Religious Studies and Media Research, University of Helsinki, and Head of the Helsinki Research Hub on Religion, Media and Social Change (Heremes).

Anmälan senast 26 november.

Läs mer och program

Redaktör: Per Melander