"Nästa termin" – en utbildningsmässa som växer

19 september 2023

För andra gången har utbildningsmässan Nästa termin avhållits i Lindellhallen.

Det som förra terminen i stort sett bara var utbudet vid Humfak har vid höstens mässa utökats till att gälla även Samfak och Teknat, m fl.

Besökarna kunde därför leta bland olika ämnen och fundera över vad som skulle kunna vara kul att läsa och vad som skulle kunna kompletera deras utbildning.

Det gick även hitta information om hur det t.ex. är att studera på distans, vid polisutbildningen och att kombinera elitidrott med studier. Och inte minst bli medvetna om att man kan designa sin egen utbildning med fristående kurser.

Initiativet – som från början kom från Institutionen för språkstudier – har projektletts av studievägledaren Gisela Taube Lyxzén, och där kommunikatörer, studieadministratörer och lärare från institutionerna, inte minst har bidragit med materialproduktion och närvaro vid borden i Lindellhallen.

Redaktör: Per Melander