13 fick konferensmedel från utbildningskommittén

30 januari 2024

Utbildningskommittén vid Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten har beslutat bevilja konferensmedel till undervisande personal för totalt 319 000 kronor. 13 personer har tilldelats medel för att delta i konferenser.

De som beviljats konferensmedel är:

Carla Collevechio, Arkitekthögskolan, 23 850 kronor för deltagande vid The role of corporeity in the era of virtualization, Milano, Italien.

Catarina Rudälv, Institutionen för matematik och matematisk statistik, 15 960 kronor för deltagande vid Madif -14 samt Matematikbiennalen, Örebro.

David Khododad, Institutionen för tillämpad fysik och elektronik, 26 000 kronor för deltagande vid SPIE Optics + Photonics, San Diego, USA.

Elena Vasquez Pena, Arkitekthögskolan, 15 207 kronor för deltagande vid FABRICATE-24, Köpenhamn, Danmark.

Eva-Lena Bäckström, Designhögskolan, 28 974 kronor för deltagande vid AIC 24 Midterm meeting, Sao Paolo, Brasilien.

Fredrik Olsson, Institutionen för matematik och matematisk statistik, 10 400 kronor för deltagande vid Basårskonferensen, Karlskrona.

Lisa Hed, Institutionen för matematik och matematisk statistik, 13 929 kronor för deltagande vid Madif -14 och Matematikbiennalen, Örebro, samt NU2024, Umeå.

Lisa Lundin, Kemiska Institutionen, 37 000 kronor för undervisningsutbyte/samverkan med University of Central Florida, USA, samt deltagande vid ACS Spring 2024, New Orleans, USA.

Maria Luna Nobile, Arkitekthögskolan, 30 000 kronor för deltagande vid International week, Alicante University, Spanien, Rural Areas facing climate change, Tabarca, Spanien, samt EURAU 24 Conference, Milano, Italien.

Olow Sande, Institutionen för matematik och matematisk statistik, 18 400 kronor för deltagande vid Basårskonferensen, Karlskrona, och NORDAN 24, Sundsvall.

Sofia Mattsson, Institutionen för integrativ medicinsk biologi, 33 000 kronor för deltagande vid European Association of Faculties of Pharmacy, Annual meeting, Bergen, Norge.

Stina Jansson, Kemiska institutionen, 37 000 kronor för undervisningsutbyte/samverkan med University of Central Florida, USA, samt deltagande vid ACS Spring 2024, New Orleans, USA.

Thomas Mejtoft, Institutionen för tillämpad fysik och elektronik, 29 475 kronor för deltagande vid Bled eConference, Bled, Slovenien.