Cancerfondens webbinarier om vårens utlysningar

19 januari 2024

Ansökningsomgången för projekt, planeringsgrupp samt den särskilda utlysningen för kliniska behandlingsstudier inom cancer öppnar den 6 mars och stänger den 25 april. Cancerfonden bjuder in till två webbinarier med företrädare för Cancerfondens Forskningsnämnd och handläggare från kansliet den 12 februari kl 12.00 och den 6 mars kl 15.00.

Webbinarierna kommer att hållas på engelska, och informationen kommer vara densamma vid båda tillfällena. Du är välkommen att anmäla dig till ett av dessa. Presentation kommer att ske av årets utlysningar inom projekt, planeringsgrupp samt den särskilda utlysningen av projekt inom kliniska behandlingsstudier och svara på eventuella frågor.
Innehållet riktar sig främst till er som är intresserade av att söka anslag hos Cancerfonden, men även till er som arbetar på till exempel Grants office och stöttar forskare med deras ansökningar.
Du får gärna skicka in dina frågor i förväg till forskning@cancerfonden.se, men det går också bra att ställa dem under själva webbinariet.

För mer information