Nominera till pris för internationalisering inom medicinsk utbildning

1 februari 2024

Ett gemensamt pris för att belöna pedagogisk utveckling för internationalisering inom medicinsk utbildning, instiftades av Sveriges medicinska fakulteter 2017. Nominera senast 29 februari.

Syftet med priset är att belöna insatser och initiativ för ökad fokus på internationalisering av undervisning och lärande, samt att stärka och erkänna lärare i deras arbete.

Priset tilldelas lärare, ett lärarlag eller annan undervisande personal som har gjort en betydande insats för att höja nivån av internationalisering inom utbildningarna under de senaste tre åren, genom att införa en internationell dimension i sin undervisning och genom att förbättra studenternas globala perspektiv.

Prissumman är 140 000 kronor.

Läs mer om priset och tidigare pristagare på Göteborgs universitet.

Nominera

Undervisande personal vid Medicinska fakulteten är behörig för nominering.

Anställda och studenter är välkomna att nominera senast 29 februari.

Beslut om vem/vilka som tilldelas priset fattas vid det årliga dekanmötet under vårterminen.

Nomineringar bedöms enligt följande kriterier:

1. Aktiviteten är av strategisk betydelse (för ett program eller för fakulteten)
  2. Aktiviteten är betydande och engagerar många studenter
  3. Aktiviteten stärker studenters kunskaper om globala perspektiv