Halvdagskurs för forskarhandledare

21 februari 2024

Kursen bygger på en serie fall som ger möjlighet att tillsammans med andra handledare diskutera och reflektera över olika situationer som kan uppstå under handledning av doktorander och som kräver kunskap om regler och riktlinjer för utbildning på forskarnivå.

Syftet är att ge möjlighet att uppdatera kunskapen om handledaransvar och att få perspektiv på handledarrollen.
Fakultetsnämnden har beslutat att alla huvudhandledare ska ha en formell handledarutbildning. Huvudhandledare som redan har handlett doktorander eller har ett handledarintyg som är äldre än fem år vid antagning av doktorand ska genomgå en godkänd halvdagsutbildning. Kravet på genomförd och uppdaterad handledarutbildning gäller från och med 2021-03-01.

Kursdatum: 14 mars 2024 kl. 9:00-12:00 på Universitetsklubben, Universum.

Kursen ges på engelska.

Anmälan till kursen görs via e-post till Gunilla Mårald (gunilla.marald@umu.se).