Stipendier för farmaceutisk forskning utlyses

28 februari 2024

IF Stiftelse för Farmaceutisk Forskning har öppnat ansökningsperioden för stipendier. Sista ansökningsdag är 31 mars.

IF stiftelse för farmaceutisk forskning, förvaltad av Apotekarsocieteten, har till ändamål att främja studier, forskning och undervisning inom farmacins vetenskapsområden genom anslag och stipendier till studerande, forskare, lärare och institutioner.

Stiftelsen utlyser nu stipendier med sista ansökningsdag den 31 mars. Stipendier utlyses för kurser och konferenser, examensarbeten, forskningsvistelser, sommarforskning samt post docs. Studenter kan söka för examensarbete och sommarforskning.

Observera att ansökningar för stipendier relaterade till nedanstående konferenser accepteras, men sista ansökningsdag för dessa är den 10 mars:
• 4th Swedish Medicinal Chemistry Symposium, 17-18 april, Stockholm
• Trends in Metabolic Studies of Pharmaceutical Drugs, 22 maj, Stockholm

Läs mer om stipendierna på Apotekarsocietetens hemsida