Carola Hörnemalm ny fakultetssamordnare vid Kansliet för humaniora

9 april 2024

Den 8 april tillträdde Carola Hörnemalm tjänsten som fakultetssamordnare vid Kansliet för humaniora.

Carola Hörnemalm Foto: Försvarsmakten

Hon kommer senast från en tjänst som civilanställd i Försvarsmakten, på Totalförsvarets Skyddscentrum här i Umeå.

– Där har jag bland annat ägnat mig åt samordning av administrativa processer innefattande t ex planering, uppföljning, personalfrågor, utbildningssamordning och ledningsstöd till chefer, säger Carola Hörnemalm.

Vad var det som fick dig att söka jobbet som fakultetssamordnare?

– Jag anser att Universitetets forskning och utbildning, inte minst inom humaniora, är oerhört viktig för så många delar av vårt samhälle.

– Att prova en tjänst som till det yttre liknar det jag har erfarenhet av i en helt ny organisation känns både utmanande och roligt.

Vad ser du fram emot i ditt nya jobb?

– Att lära känna Humanistiska fakulteten och Universitetet. Få chansen att lära mig mycket nytt och skapa nya nätverk av trevliga medarbetare.

– Jag hoppas att just du är någon som jag kommer att ha förmånen att samverka med framgent. Vi ses.

Kontakt: Carola Hörnemalm

Redaktör: Per Melander