Marie Johansson är ny verksamhetscontroller vid Universitetsförvaltningen

8 april 2024

I början av mars detta år påbörjade Marie Johansson sin nya roll som verksamhetscontroller vid Universitetsförvaltningen. De främsta arbetsuppgifterna kommer vara att samordna och utveckla verksamhetsplanering, där Marie ser fram emot att kunna stötta förvaltningens olika enheter.

Marie Johansson, verksamhetscontroller.

Foto: Mattias Pettersson

Marie Johansson har varit anställd vid Umeå universitet i många år och hunnit testa flera olika roller.

– Jag har en systemvetarexamen och har arbetat i 19 år vid Umeå universitet i olika roller, framför allt på ITS men också på Universitetsservice och på institution. Jag har framför allt arbetat med projektledning, systemförvaltning och även som administrativ chef, säger Marie.

Samordna och utveckla verksamhetsplanering

– Min nya roll som verksamhetscontroller på universitetsförvaltningen innebär bland annat att jag kommer att vara ett stöd till universitetsdirektören, samordna och utveckla verksamhetsplanering och uppföljning inom förvaltningen och stötta förvaltningens chefer. Jag kommer också att jobba med utredningar och utvecklingsprojekt, säger Marie.

Marie ser fram emot nya spännande uppgifter där hon kan stötta förvaltningens enheter i olika frågor och bidra till att samordna och förenkla arbetsprocesser med hjälp av IT.

Redaktör: Maja Wik