Uppdatera larmlistor för frysar

9 februari 2024

Med anledning av incidenten på Karolinska institutet där ett antal frysar blev för varma och mängder av forskningsmaterial förstördes, vill Umeå universitet nu uppmana verksamheter som har frysar att uppdatera sina larmlistor.

Med anledning av incidenten på Karolinska institutet där ett antal frysar blev för varma och mängder av forskningsmaterial förstördes, vill Umeå universitet nu uppmana alla verksamheter som har frysar att uppdatera sina larmlistor.

Verksamheter på campus Umeå

För varje frys finns det registrerat tre namn i larmsystemet. Uppdatera era larmlistor och lämna dessa till KBC servicecenter, KBC-huset, servicecenter.kbc@umu.se.

Alla fryslarm på campus Umeå hanteras dagtid av KBC servicecenter. Utanför arbetstid hanteras larm av väktare.

Verksamheter på Norrlands universitetssjukhus

För varje frys finns ett anslag med kontaktpersoner. Se över dessa, uppdatera om det behövs och lägg till datum när uppdateringen är gjord. Vill du att en larmkontroll ska genomföras? Anmäl det här: Felanmälan Region Västerbotten.

Frysarna på NUS hanteras av teknisk beredskap dygnet runt årets alla dagar. Om felet inte går att avhjälpa kontaktas de personer som är angivna på anslaget.

Har du frågor angående frysarna på NUS, kontakta Thomas Ludvigsson thomas.ludvigsson@regionvasterbotten.se.

Allmänna frågor

Richard Olsson, fastighetschef