Utlysning av medel för konferenser under år 2016

13 november 2015

Umeå kommun, Västerbottens läns landsting och Umeå universitet avsätter årligen medel för konferenser. Bidrag ges för konferenser vid universitetet genom att delfinansiera sociala arrangemang, som till exempel en konferensmiddag eller en mottagning. Senast den tisdag 15 december 2015 ska ansökan vara inne för nästa års arrangemang.

Medlen ska användas för att marknadsföra Umeå universitet och Umeå stad. Vid fördelning av medel prioriteras ansökningar som gäller internationella och nordiska konferenser. Det är bara konferenser som anordnas i Umeå som kan få bidrag. Det går inte att få medel till resor, traktamenten, lokalhyra och föreläsningsarvoden från konferensanslaget.
Det går bara att få konferensbidrag en gång och inte för årligen återkommande sammankomster som riktar sig till ungefär samma grupp människor.

Det ekonomiska bidraget som kan sökas gäller för beräknat antal personer och belopp per person enligt nedan. Maxbelopp som kan sökas är 50 000 kronor.

Nationella konferenser – 175 kr per person
Nordiska konferenser – 200 kr per person
Internationella konferenser – 250 kr per person

Ansökan

Senast tisdag 15 december 2015 ska ansökan vara inne. Ansökan mejlas till registrator på medel@diarie.umu.se eller skickas till
Registrator
Universitetsförvaltningen
Umeå universitet
901 87 Umeå.

Ange Dnr: FS 2.1.6-1750-15 i ansökan (vid e-ansökan även i ämnes-/subjectrad).

Ansökan ska göras på blanketten Konferensmedel – Utlysning 2016.
Bifoga även program för den planerade aktiviteten inkl. budget.

Efter att konferensen har genomförts ska antalet deltagare snarast redovisas till Karina Sandström. Ställs arrangemanget in så ska det också rapporteras.

Vid eventuella frågor, kontakta:

Karina Sandström, sekreterare, Planeringsenheten